Ensam hemma till midsommar?

19 06 2007

 Ensam Hemma  – Hem totalförstördes

Detta har hänt även hos oss. Fast inte med dessa följder men ändå såpass att både polis och ambulans var tillkallat. Utspårade FF fester händer ju då och då hör man av ungdomarna. Och helt vanligt är att man sätter ut bilder på nätet av dom gästande (oftast stupfulla ) ungdomar.

Tjejerna verkar mest utsatta för att få sig fotade i mindre bra situationer. Tex när dom slocknat, spyr eller hänger redlösa över en kille. När jag tittat på dessa bilder blir jag ju mörkrädd!! Den värsta bilden var en ung tjej som låg på golvet med trosorna nerhasade och blev så fotad och utsatt på nätet!!Tänk på stackars föräldrar om dom ser detta!! Fast egentligen borde alla föräldrar se det och se vad deras 15 åriga lilla tös gör när hon är hos kompisar…

Vet man som förälder alltid VAR ungdomar är. I ‘mobilens’ tid är det ju lätt att säga det man vet mamma vill höra när hon ringer och frågar hur det är en sen lördagkväll.

Åtgärder

Information

5 responses

19 06 2007
Vero

Ja, mina barn är bara 11 än, men det kommer snart. Säkert. Mina barn lär inte vara annorlunda mot andras.

Japp, nu är det lite frygt 2 dygn kvar för mig. Pirr, pirr…

19 06 2007
stellapolaris

Jo vad KAN man göra i dessa tider när allt går att fota och publicera?
Det är väl bara att prata med sina egna om att det är inte ok att göra så?
Och förklara varför.
Jo, det är fruktansvärt!
Så synd om dessa tjejer och killar!

20 06 2007
blondie60

Ja tycker som ni och vet inte vad man kan annat göra än prata med dom. Men sedan finns det föräldrar som inte bryrs sig:(

20 06 2007
Tessa

Hot och mutor är det enda som gäller… 😉 Jag försöker att hela tiden påpeka och prata med barnen om vad som faktiskt händer och visar dem så fort jag ser något på nätet. Men jag tror att man måste visa att man ALLTID kan komma och störa, dyka upp var som helst och även visa att det inte är negativt att man gör det…. Så fort något känns lite oklart så är jag där och kollar upp en extra gång.

20 06 2007
blondie60

Tessa, det är bra att du gör det! Jag önskar att FLERA föräldrar brydde sig och gjorde likadant….vet dom som inte gör det 😦

Kommentera

