Havet

1 07 2007

Vi vandrar mot havet som vi brukar

hand i hand efter att du skojat med mig,

att gå upp för backen hemåt

vet du redan att är en pärs för mig.

Din hand är varm och len

känner lukten av dig

när vinden sveper omkring oss.

Väl nere kan vi känna doften av havet

den vi båda tycker om.

Du har även köpt parfym

i den lukten till mig.

Nu när jag vandrar ner

finns ingen varm och len hand

inga vindar som sveper mjukt.

Jag kan bara känna doften av det som var.

Stannar till, känner efter,

vill ha dig här, nu, kom .

(C) Pinglan 070701

 

 

Åtgärder

Information

4 responses

1 07 2007
stellapolaris

Så jävla vacker dikt!

1 07 2007
blondie60

Tack!

1 07 2007
Tessa

Väldigt vackert och sorgsamt… Havet är mäktigt!

1 07 2007
blondie60

Ja…

Kommentera

