Blåbärs- och limesmoothie

8 08 2007

Väntar till nästa vecka då jag får blåbär! Jag brukar ju försöka att göra en smoothie per dag. Har nu kört med vinbär och jordgubbar och lite hallon. Vi fick inte så mycket hallon i  i buskarna. Men röda vinbär destomer.

4 glas                                                                                                                 

* 1 st lime
* 4 dl yoghurt vanilj
* 2,5 dl mjölk
* 1 msk vaniljsocker
* 200gr blåbär färska (frysta går också)

Tillagning;
1. Mixa finrivet limeskal och limejuice med resten av ingredienserna till en slät konsistens.

Åtgärder

Information

3 responses

8 08 2007
Petra

MUMS!! Det ska jag prova när jag kommer hem…

8 08 2007
Tessa

En smoothie är aaaldrig fel 🙂

9 08 2007
blondie60

Nej, men varför iblan bara man ‘glömmer’ det. Jag har mixern framme på köksbänken så det ska vara lätt att göra den 🙂

Kommentera

