Lördagsskoj

15 09 2007

Två gubbar sitter och pratar.

– Jag vill då inte flyga med SAS.

– Varför inte?

– Det står i tidningarna att de har tappat tio procent av passagerarna!

                                                              *****

En jude och en norrlänning satt i bastun då juden sa:

– Jag ser att du också gjort en omskärelse.

– Omskärelse? sa norrlänningen, i Norrland kallas det för slitage.

                                                              *****

Just när Peter och hans fru Anna börjat älska, kommer deras sjuåriga son in i rummet.

– Vad gör ni, pappa? frågade han.

– Du vet hur du alltid har önskat dig en egen bror, svarade pappan. Jag sätter just nu in en bror i din mamma, och han kommer att förenas med övriga familjen om nio månader. Pojken tackade sina föräldrar och stängde dörren. Kvällen efter såg pappan sonen stå och gråta utanför huset:

– Varför står du här och gråter min son? frågade pappan.

– Pappa, det gäller min bror som du satte in i mamma i går, svarade pojken. Brevbäraren åt upp honom imorse.

Åtgärder

Information

Kommentera

