Ishotellet i Jukkasjärvi, en upplevelse

16 12 2008

På brist på snö och riktig vinter hos mig så skulle jag inte ha något emot en helg uppe på Ishotellet. Den första etappen av Ishotellet i Jukkasjärvi är nu färdigt. Varje vecka öppnas en ny del fram till och med den 7:e januari då hela hotellet är färdigställt. Absolut Icebar öppnar den 12:e december. Pelarsalen och Iskyrkan är färdigställda  lagom till jul, den 23:e december. Detta är väl en bra julklapp? En upplevelse att bo på Ishotellet, allt gjort av is, riktig vinter och vackra landskap?

Åtgärder

Information

4 responses

17 12 2008
stella sweden

…de har alltid vari en dröööööm att få tillbringa en helg där me någon älskad..kuuura under vargskinnsfällar i skenet av brinnande stearinljus…åhhhh!

17 12 2008
ulle

Synd att det är så himla dyrt bara! Tänk vad mysigt det hade vart att ta med sig gubben dit för en helg!

3 03 2009
trollpackan

Ja, ishotellet är fint! Jukkasjärvi har ju en del att erbjuda även sommartid;)är delvis uppvuxen i byn, min mamma är därifrån, och jag har mycket släkt kvar där.

3 03 2009
blondie60

Jag har tyvär aldrig varit i Jukkasjärvi men vill gärna besöka det en dag!

Kommentera

