Carols by Candlelight

19 12 2008

Jag skulle så gärna vilja fira jul i Australien med mina barn. Alla tre är där nu. Ju närmare julen kommer desto starkare blir denna känsla. Det är mycket som drar förutom barnen; värmen, lättheten, maten…och något annat som jag inte kan sätta fingret på. Tänk dig; värme, sol, bad och bbq på stranden då du öppnar dina paket? Har gjort det en antal gånger så jag vet att det är mysigt, annorlunda. Att lyssna till alla fina julsånger, Carols by Candlelight,  under bar himmel på en filt med en picnikkorg med sina närmaste ?

Åtgärder

Information

3 responses

20 12 2008
ulle

Låter absolut underbart!!!!

21 12 2008
Matildas fikarum

Jag kan förstå att du gärna firar jul här, särskilt som dina barn är här. Själv måste jag ändå säga att det inte känns det minsta som julhelg här. Jag behöver snö och tända ljus och mörker för att det ska kännas riktigt som att det är jul.

21 12 2008
blondie60

Visst låter det mysigt med jul i värmen. Jag bor ju så att jag har ingen riktig vinter ändå så allt är bätre en slask och regn på julafton! Visst dras jag även till att fira en ‘annorlunda’ jul 🙂 samt saknar barnen….

Kommentera

