Trivs bra på mitt café

29 12 2008

Skrev ett inlägg för en vecka sen där jag såg framemot att prova på något nytt. Det har jag gjort nu i fyra dagar och det är jätteroligt! Stormtrivs och det känns bra. Dom trivs med mig också och tycker att jag är duktig. Har ju ingen tidigare erfarenhet av det jag nu gör men sunt bondförnuft hjälper en hel del. Jag lärde mig under den första dagen mer än vad jag gjorde på dom sju veckorna som jag var ute och praktisera i höstas! Men fortfarande finns det en massa frågetecken runt det jag gör. Ingen vill ge mig någon ersättning och alla tror att jag inte är försäkrad. Så frågan om hur jag ska klara mig ekonomiskt kvarstår fram till den 8 januari. Hoppas gökarna (AF,Akassa,kommunen) bara inte bestämmer något om att jag inte kan/får fortsätta med det jag nu påbörjat för det känns att det kan leda till något under våren.

Åtgärder

Information

5 responses

30 12 2008
Petra

Ja vara utan ersättning hur tänker dom då??? Ska du eva på luft??
Hoppas det blir ett bättre år 2009 för dej med jobb…

30 12 2008
ulle

Hoppas verkligen att det blir nåt bra av detta för dig och du måste ju ha nån slags lön!!! Synd att du inte har lika tur som jag som har en bror som anställde mig, perfekt!!

30 12 2008
ulle

Glömde ju att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!!

1 01 2009
Tessa

Åhh hoppas hoppas att du får stanna där… jag håller tummarna!

22 01 2009
Luften ur mig « Nu eller aldrig…

[…] jättebraiga platsen jag är på nu, cafe. Ja, då får jag hjälp från t ex AF men nu kan dom på cafet inte antälla någon för det blir så lite konferenser i vår att dom inte har budget för det […]

Kommentera

