Så mycket som kan döda en!

5 01 2009

 

Snart är min dotter hemma från sin semester i Australien och Finland. Hon har tagit mängder av bilder (lyckade hoppas jag) och har säkert en massa att berätta. Lägger ut lite bilder här sedan när jag fört över dom. Hon var ju så rädd innan hon åkte för alla djur; hajar, ormar, spindlar, maneter… Hon skulle då absolut INTE bada i havet, nej! Ett mobilsamtal veckor senare lät så här; ‘ mamma!!oooh vad härligt!! jag bada i vågorna!!härligt!!du ska bara veta så kul det va….’ . Kunde inte annat än le och höll tyst om maneterna och hajarna hon var så rädd för.

Ett annat samatal ‘vänta mamma!! sådär ja, jag var tvungen och hämta skon och slå ihjäl kackerlackan….’ 🙂 Det som jag tyckte var äckligast i Australien var Dessa. Dom fanns/finns överallt;  i brödrosten, skafferiet, bakom kylskåpet, i djupa tallrikar, linneskåpet….just name it!! Jag har hlrt att krossar du en kackerlacka så lägger den 10.000 ägg!! Yiggiyee… 😦

Åtgärder

Information

4 responses

5 01 2009
Ali

Det finns en del otäckingar som jag skulle vara rädd för och kackerlackor känns nästan som husdjur i förhållande till hajar, spindlar och hajar.
Hon har säkert haft det kanonkul och jag håller tummarna för att korten blir bra!
Ha en fin 13-dagsafton!
Kram Ali

5 01 2009
blondie60

Tack Ali!! Hoppas vi får ett bildspel sedan här 🙂

5 01 2009
stella sweden

…de är inte mycket ja är rädd för…men giftormar o kackisar vill ja nog helst undvika! Hon är modig din dotter! Ha en fiiiiiiiiiiiiiiin fortsättning på de nya året!

5 01 2009
petra

Låter som dottern har haft det bra..Hoppas vi får se lite bilder snart!!!

Kommentera

