Det brinner, det brinner!

15 01 2009

Oron över sitt barn mitt i området som brinner är plågosamt, inte ska jag sova nu, inte. Bränderna kring Sydney är inte att leka med. Norr om Sydney (där hon bor) har vägar stängst  av runt  Mt Ku-ring-gai och fler småbränder finns i området runtomkring bl a Gosford, Kurrajong, Oberon, Singleton, alla vackra ställen jag känner till. I västra delar härjar branden nära mitt ex hem, bara tre mil… Där har temperaturen visat sig på rekordhöga  43 grader! En flashback är ju att en aborginekille som vi känner bor i Londonderry

Vill du se färska bilder från branderna kan du kolla in HÄR och sedan klicka dig fram till 56 färska bilder från Australien!

Se en film Här.

Källa DT

Åtgärder

Information

3 responses

16 01 2009
xklusiv

alltid är det ngt som händer i världen. vi får inte vara för avslappnade. kusligt att det kan ske så mkt katastrofer trots allt som bedrövar oss alla.
jag beklagar djupt.
vet du om Puman har sina smycken någonstans här i sajberrymden?? /kram

20 01 2009
Indra

Men usch vännen, det där låter inte roligt precis. 😦 Något nytt?
Kramar//Indra

22 01 2009
blondie60

Indra; inte nytt 😦 men läget har lugnat sig

Kommentera

