Mer av Liza och Mia?

15 01 2009

Gömda av Liza Marklund

Har följt ‘jakten’ på Liza Marklund och måste säga att jag är inte den som står först i ledet för att just kasta på henne. Om jag varit som hon, Liza, hade jag säkert gjort likadant. Man kan väl lukta sig till pengar och framgång?  Det jag blev besviken på är att jag, JAG, blev lurad, gick på det. Efter ‘Gömda‘ väntade jag bara på att läsa mer om ‘Mia’.  Det var jag som läsare som ville ha mer.  Att läsarna blivit lurade är ju klockrent fel. Ge ut en bok som sann historia är ju fel om det bara är 10% sanning i den.  Monica Antonsson kom med fakta som fick mig att reagera och tänka om. Jag vet inte om jag vill ha mer av Liza…..

Åtgärder

Information

3 responses

16 01 2009
Petra

Läste i expressen idag om just gömda familjen sa sitt !!!

18 01 2009
Tessa

Jag känner mig också ”lurad” på att ha gått in i och tagit del av ett livsöde som jag känt med men som sedan inte varit sant… det känns som om jag blivit lite lurad på mina känslor på nåt vis.

19 01 2009
Ali

Gömda får bli glömda i stället, för jag kommer inte läsa mer av henne..
Men hon tjänat nog massor på alla som inte läst boken och blir ”nyfikna på” men jag kommer inte att sponsra mer i alla fall…
Hoppas att det gått bra med branden!!!
Ha en fin måndag!
Kram Ali

Kommentera

