Finnarna är bäst även på detta….

16 01 2009

Att dricka kaffe nämligen. Det lapas kaffe utav bara den och inga dementa finns det i Finland. Nej, skämt o sidor. Men en studie har nu visat att kaffedrickandet även är bra mot demens. Så det är inte bara gift vi får i oss där. Utan viktiga ämnen som skyddar mot demens. Så skönt att jag har druckit en hel del kaffe i mitt liv. Fast jag har även haft kaffefria tider. Mest intog jag under 80- och 90-talet. Tre till fem koppar värkar vara rätt mängd och jag har nog oftast druckit 5-6 koppar per dag. Bra mig!!

Källa DN

Åtgärder

Information

7 responses

17 01 2009
Joakim

Hej!

Tack för alla kommentarer. Kul! Jag har saknat dig. Nä, nu ska jag ta och sätta på lite kaffe. Ikväll blir det utgång. Vet inte riktigt vart. Kanske Red Lion.

17 01 2009
blondie60

Joakim; vad kul att du saknat mig…. 😉

18 01 2009
Tessa

Ja du har duktigt följt det som är rekomenderat 😀 själv har jag bälgt i mig kaffe i mina dagar jag också *S*

18 01 2009
Petra

Jag som har nästan helt slutat med kaffe ,å andra sidan är jag ju ganska förvirrad redan nu vid 39 års ålder 🙂

21 01 2009
Virpi Dahl

Herregud,vad jag skratta när jag läste detta!
Jag har druckit kaffe sen jag var sex-sju år gammal.
Börjar varge morgon med kaffe…..nu kommer det roliga…
Jag är finne.
//Virpi

22 01 2009
blondie60

Virpi; 🙂 Jag kunde Nästa gissa det på namnet 🙂

23 01 2009
Ali

Då borde demensen vara ett minne blott, men jag är rädd för att min glömska inte går att stoppa,,,,
Har börjat dricka lite kaffe efter uppehållet, men jag har bara en av/på knapp, antingen eller och just nu är det på TOK för mycket av javan….
Ha en fin fredag!
Kram Ali

Kommentera

