Slit o Släng med kort och fläng

27 01 2009

Nu har ägarinnan till denna blogg varit inne på facebooken sin alldeles för länge idag! Hon har gjort om sitt fotoalbum och det tar Tid! 😦  Så denna måndagkväll är förbrukad och ‘praktiken’ känns av i kroppen.

Cafépraktiken fortsätter och jag jobbar för två 🙂 (som vanligt) det tas ju inte in ng ifall en blir sjuk hemma nej. Man har ju gratis arbetskraft! Jag får bekänna färg varje dag ! 🙂  Och värre blir det i veckan med fler konferencer… kul tycker jag men fel mot mig, som går gratis 😦

Only Skit Happens in My Life! What About Yours?

Åtgärder

Information

6 responses

27 01 2009
ulle

Jojo, så typiskt! Tråkigt att bli utnjyttad som gratis arbetskraft. Har också vart med om det och det är nog tyvärr ganska vanligt. Hoppas du hinner få lite vila mellan varven ändå!

27 01 2009
Tessa

Jo men samtidigt ska ju inte du utnyttjas för du är ju eg, sjukskriven och arbetstränar… det kan ju göra att du blir utbränd och mår sämre igen även fast det är possitiv stress för dig!

27 01 2009
Petra

Inge kul att bli ytnyttjad det förstår jag!!! Hoppas det blir bättre snart…

27 01 2009
blondie60

Det har varit kul väldigt kul på cafe och man fått lära sig nya saker men det sista har man vikkat för dom som är sjuka, fast utan lön…det känns trist:( har ju inte så länge kvar där…och det finns saker att lära sig; själva cafeteria delan o konferensen, dukningar osv…

28 01 2009
stella sweden

…jag känner till de där sk lagarna som låter arbetsgivare tjäna pengar utan att behöva ge något tillbaks…fi sakran säger jag bara…men det är så vi har det i sverige…jeesuz!

(men en liten puss på pannan får du för att du sliter ändå)

31 01 2009
puffeltufflan

Jag fatta noll av Faceboken faktiskt!
Alla grejor som jag får… inviter m m (heter det så)
Jag förstår inte vad jag ska göra med dom.. haha
Loggar oftast in för att oftast logga genast ut.
Man borde ju sätta sig en kväll och bara lära sig.

Kram!

Kommentera

