Coollugn är jag, tur som är

29 01 2009

Eftersom jag nu tillbringar mina dagar med att ta fram allt som mättar hungern (inte matlagning) så har jag ikväll stirrat mig blind på olika salladsbilder och dukningar! Dukningar var det inga nyheter på men på salladsfronten kan man ju säga att ‘alla gör ju på sitt sätt’. Men jag har fått en massa nya idéer nu och skulle gäran vilja prova dom men det går nog inte eftersom  jag bara är ‘praktikant’ 🙂

Idag hade vi en större conferense och i all hast när det var som mest ‘akutläge’ så skar jag nästan fingertoppen av mig vid styckning av salladen 😦  det går lite dåligt att skriva nu. Blir inte mycket av det, får vänta tills fingret läker. Men jag är jättenöjd över att jag får beröm för att jag är enormt stresstålig. Coollugn när det blåser som mest 🙂 Ett bra recept är ‘ett djupt andetag och ett steg tillbaka i rutorna’ sen är det bara att köra järnet igen.

Väntar tills morgondagen…… 🙂

Åtgärder

Information

3 responses

30 01 2009
Tessa

Vad bra att du får beröm, då kanske du får någon form av anställning där sedan MEN mindre bra att du skar av dig fingertoppen, det gör ju sååå ont och blöder en massa!!

31 01 2009
Ali

Så roligt att det går bra för dig, men du får vara rädd om fingertopparna!
Tänk vad det kan blöda av dem, helt otroligt.
Hoppas att det helar snabbt.
Ha en fin helg!
Kram Ali

3 02 2009
stella sweden

…såklart du kan lägga fram dina egna idéer för de är säkert bättre än henns som äger cafét eller vad tror du…lite tips kan ju göra att hon vill behålla dig när hon ser hur kreativ du är…så gooooo for it!

Kommentera

