Mat slevas upp från golvet till barnen

29 01 2009

Det sägs ju sig själv att mat som legat på golvet och golvbrunn  inte ska sereveras. Men tyvär är det dagens samhälle. Finns många själ kan jag tänka mig. Personal/tidsbrist, man ska se efter alla kostnader. Mest tror jag på alla indragningar. Personlen är stressad och känner av tidspressen och händer det en olycka, vilket kan hända Vem som helst. Då tänker man på den första bästa lösningen. Men den är ju inte alltid bäst.

Nu var det en som såg allt och filmade händelsen så detta har fått mycket publicitet. Men jag tror att liknande händer till och från på flera ställen utan att det kommer ut. Tänker er alla restauranger. Hon stackare som jobbade med pastan då?? Oj, oj…tycker synd om henne, hur det äns är.

Jag har några liknande upplevelser men kommer aldrig att berätta om dom. Ibland är det kanske bäst att tiga, när ingen tjänar på att veta om det…

Källa Metro, GP, GT

Åtgärder

Information

9 responses

29 01 2009
Virpi Dahl

Ursäkta att jag säger detta….hur i helskotta kan du tycka synd om henne?
Tänk detta storköksgolv med alla bakterier och om barn hade blivit allvarligt sjuka?
//Virpi

29 01 2009
blondie60

Virpi; jag skrev ju i inlägget om dom olika orsakerna om varför detta kanske har hänt ( pastan på golvet ). Och har man ng gång jobbat imon kök så vet man att ‘skit happens’ , det gör det hela tiden. Men det finns inte alltid tid/läge att göra det rätta just för tillfället. Utan man gör det man måste och blundar samt ber att allt går väl, typ. Ingen gör ju fel i sitt jobb med avsiskt, spec inte när flera ser på. Jag som andra tycker klart synd om barnen! Det är inte det. Jag tänker på det stora hela med dessa problem med rest.kök o hygien samt pressad personal. Har själv kört ut skolmat ett tag så jag vet lite om den biten oxå…

30 01 2009
Virpi Dahl

Hej Pinglan.
Jag är hemskt ledsen men jag kan inte tycka synd om personalen ändå.
(För det är ju det du skriver)
Som du säger så slevar hon inte upp pastan med gott samvete.
Desto större anledningen att inte tycka synd om henne för det talar om hur personen är.
Att sätta barns hälsa på spel pg.av ”tidspress” lr aktoritärer är ännu värre.
Det var outbildat,slappt och brist på respekt för barnen.
Och hade hon haft tillräckligt med samvete så hade
hon ringt dit maten skulle och talat om vad som hänt så att dom kunde kokat egen pasta.
En olycka kan alla göra.
Men tänk om fler tänkte ”att jag blundar och hoppas att det går vägen”
Mvh.Virpi
IP: 85.230.170.112

30 01 2009
Tessa

Ja visst kan väl en olycka hända men de flesta hamnar inte på film… I vilket fall så tycker jag detta var äckligt och tänker på hur mycket som man egentligen petat i sig utan att veta om det. Sedan kan man ju tycka det är hemskt att det inte finns mer tid osv för personalen att handtera sådana här situationer men detta är precis vad som händer nu då det är indragningar och tidsbrist överallt.

30 01 2009
blondie60

Virpi; Absolut borde hon ha ringt kunderna o bett dom laga egen pasta. Det hade varit det bästa…

30 01 2009
Lena

Jag tycker att detta är en tragisk historia som mycket väl kan hända lite överallt i Sverige. Och ja, faktiskt så tycker även jag lite synd om henne. Jag tror inte att någon gör sådant med vilje utan det ligger stress, press och neddragningar i detta. Och vi kan endast glädjas åt att inga barn blev sjuka.

Tack för mitt ord.

Mvh Lena

31 01 2009
Ali

Jag har inte behållt maten på ett par dagar och när jag läste vände det i magen igen, det händer nog på många ställen, men man får aldrig veta det….Tur det!
Kram Ali

31 01 2009
puffeltufflan

Ja det är tur man inte vet om allt griseri.. BLÄH!

Hej gumman, det var länge sedan!
Hoppas allt är bra med dig?

Ha det gott – Ha det bäst!

Kram!

2 02 2009
Indra

Det där har jag sett med egna ögon på en så kallad ”fin” restaurang i Göteborg en gång, men då gällde det en fiskrätt som hamnade på golvet, plockades upp igen och gjordes ”fin” på nytt och bars ut till bordet och serverades. Ända sen dess har jag alltid en liten otäck känsla i kroppen när jag äter på restaurang. Det där stället var i princip det sista på jorden man skulle kunna tänka sig något sådant om, så hur ser det då ut på mindre nogräknade ställen?
Jag förstår din tankeställning här och kan hålla med dig, det finns nästan alltid en mänsklig aspekt. Men jag är ändå rädd att bli sjuk av ofräsch mat.

Hur som helst, jag kikade egentligen in för att tala om att du har en liten utmaning i min blogg. 😉 Om du har tid och lust förstås.

Ha en jättefin kväll! Kramar om!

Kommentera

