75 gäss plågas för ett täcke…

2 02 2009

Knappast så jag klarar av att läsa det som skrivs om gässen som plockas levande för dunindustrins skull. Levande, för att på det sättet kan man plocka ett gärr upp till fyra gånger innan den dör… Första gången när dom är åtta veckor gamla sedan om sex veckor igen. Nej!! Vidrigt säger jag!! En j…la tur att jag har syntetfyllning i mina kuddar och täcken och äger ingen dunjacka och kommer aldrig att göra det heller! Hur skulle jag kunna sova med alla dessa plockade gäss på samvetet? Dåligt är bara förnamnet. Bojkott mot alla som har med denna vidriga plockning att göra.

Här kan du skriva på om du vill dra ett strå till stacket, mot det bätre.

Källa

Åtgärder

Information

7 responses

2 02 2009
ulle

Nej, det är helt fruktansvärt! Som tur är slipper jag ha dåligt samvete för vi har inga dunprodukter i huset alls.

3 02 2009
Mischka

ush..

vet du varför de drar bort pälsen på hundar levande? såg de i något filmklipp. är det detsamma som gässen?

3 02 2009
stella sweden

Hörde det på radion imorse eller om det var igår…såååå himla glad för att även mina täcken U kuddar är av syntet!

3 02 2009
Petra

Fruktansvärt djurplågeri!!

3 02 2009
Ali

Jag skulle kanske ha stt programmet, men jag mår så fruktansvärt när jag ser sådana program, så jag hoppade över och jag hoppar dun i täcken och kuddarna med, Usch när man läst på bloggar om hur de behandlar gässen, fruktansvärt!
Hoppas att du får en fin kväll!
Kram Ali

5 02 2009
evergo

Ali:

😀 det var god kommentar 😀

5 02 2009
xklusiv

BRA ATT DU HAR ETT ställe man kan skriva under sitt namn på.
JÄTTE BRA INTIATIV.
nu är jag inne hos dig och det är alldeles för cellan.
hur har du det och är du fri från J numer eller har han dig kvar när han kommer ut???

Kommentera

