Inte länge kvar…

17 02 2009

Nu har jag inte länge kvar på min praktik på cafét…8 dagar. Sammanlagt har jag varit på s k praktik i 18 veckor Utan att det leder till något!! Vist fan är det dåligt av AF och FK?? Jag trodde i min dumma blå (grön) ögda värld att det var meningen att allt detta skulle leda till något, jobb, kanske!? Men det är bara för statistikens skull! Men ingen tänker på att det kostar mig en hel del att ta mig dit varje dag. Det är runt tusenlappen per månad….

Det är så synd för jag gillar det jag håller på med nu och jag vet inte vad som händer om en vecka. Inget av detta hade hänt mig om jag inte jobbat SÅ mycket som vikarie innan sjukskrivningen!!! Bara ett råd då; det är inte bra att jobba för mycket utan bara helst hålla sig precis vid gränsen till att man inte tappar alla ‘förmåner’ som akassa, sjukförsäkring o dyl…. Jag hade ju heltidsvikariat innan jag blev sjukskriven men arbetsgivaren har inga skyldigheter i mitt fall 😦 Det känns så gott och värmande nu när det återigen blir ett nytt månadsskift…

Åtgärder

Information

Kommentera

