Svensk medborgare??

17 02 2009

Läste i AB en artikel som fick igång hjärnfabriken och tankar från förr dök upp. Jag är in- och utvandrare från ett par länder till andra. Jag är absolut inte rasist utan med min bakgrund mer ‘internationell’ och van vid olika kulturer. Men ett par saker har jag kommit på under resans gång bl a  att länder som tar emot invandrare borde ha vissa prion som; språktest, man skall kunna försörja sig (bevisa det) eller ha en familjemedlem som går i godo för en, hälsokontroll med alla dess prover eller ett Fett bankkonto som du kan leva på resten av ditt liv. Det kanske är sånna här regler nu i Sverige, vad vet jag. Men det är ju sånt som den personen bör klara av om denne vill bli svensk medborgare. Att ha en fläckfri bakgrund är ju ett måste, det behöver man ju inte ens nämna!! Vilket land vill ta emot kriminella?

Men det man mest hör/läser om är ju att man bara kan  komma hit och säga att man vill bo här sedan löser sig allt annat med boende (gratis möbler) och socialbidrag ( inte asylsökande då!!). 

Jag själv har fått genomgå alla möjliga tester/prover för att kunna bo i ett land. Ändå så försörjde vi oss själva  med tre barn utan några som helst bidrag och vi betalade för barnens skolgång.

Jag kan med stolthet säga att jag har dubbelt medborgarskap.

Åtgärder

Information

Kommentera

