Prins Daniel

25 02 2009

Det är väl härligt att Kronprinsessan Victoria får sin Daniel!

 Ett jättegrattis till dom!

Jag bryr mig inte om det stora stohejet som kommer att vara kring förlovningen och brölloppet utan tänker på dom som två människor, som älskar varandra och vill bilda familj.  Det blir inte lätt för dom. Men jag tror ändå att Sverige är ett ganska ok land för kungligheten att leva ett sånär ‘normalt’  familjeliv’.

Daniel har i sitt tall idag bl a sagt att han ska vara ett stöd till Prinsessan Victoria men att han även kommer att få egna uppdarag. Här kan du läsa och lyssna till hans tal.

Jag tyckte att Kungens och Kronprinsessans tal gick riktigt bra. Drottningen Sylvia var lite nervös eller distre. Daniel gjorde bra av sig med tanke på den stora dagen 🙂

Världen har ju också sin åsikt om denna förlovning och bl a i Kanada  ‘  Kanadensiska CBC tycker att Victoria gör ett kap när hon får ”två för priset av en: gymägare och äkta make”. ‘

DN , Daniels tal bl a , DN

Åtgärder

Information

One response

25 02 2009
ulle

Tycker det är kul för deras skull men det blir en sån himla ståhej över det hela att det känns lite löjligt alltihop, tycker åtminstone jag. Hoppas du har det bra!

Kommentera

