Möte på skolan imorgon

3 05 2009

Mardrömmen som jag upplevde i tisdags/onsdags var bara en början på en längre resa. Nu ska det diskuteras varför, kommer det att hända igen, alla vill följa upp en, det ska bli möte efter möte. Jag är rädd för att lämna min dotter ur sikten, hon har fått straff som håller på en tid framöver. Den som biter bäst är datorförbud och ett avstängt mobilabonemang. Mobilen för att den var borta ett dygn i samband med detta som hände och den ska igång i veckan men inte med samma abonemang. Har haft kontakt med skolan under veckan och dom säger att detta ska utredas ordentligt. Det hoppas jag!! För som förälder så litar jag på att skolan och skolområdet hålls drog- och alkoholfria!! Inte vill jag ha vapen där heller. Men tydligen har denna skola lite svårt att hålla koll. Droger har erbjudits där länge, gratis att prova till att börja med!! Men eleverna är tysta, inga namn, ingen vill avslöja något… Skrämmande. Oron är stor inom mig. Rädslan växer.

Åtgärder

Information

3 responses

4 05 2009
ironiasblogg

Skrämmande! Klart de får prova gratis först….tänker på er och hoppas skolan agerar..

5 05 2009
blondie60

ironiasblogg; nu är det någon som ‘kan’ som utreder detta, varifrån drogerna kommer så det återstår att se vad dom kommer fram till….

7 05 2009
tina

men lilla darli´n….vad händer här då….?? Om ngn vet ngt om droger så är det jag. Ok. jag kan lova dig att handskas med ungdomar som börjar droga är inte lätt. Och sätta gränser; kan du glömma. Här gäller det att softa. Och det finns inga garantier. Drogen är som kärlekan. Blir man drabbad kan du gå på glödande kol.
Spelar ingen roll vad du gör, vad du säger eller inte gör/säger. Det du kan prova med är att kolla om hon är 1) Vaken länge o mycket. Äter lite. Magrar snabbt. Har höga mobilräkningar och avverkar många kläder (man svettas på amfetamin)
Är det alkohol så finns det mer att göra. Konkret. Vaka, prata lite då o då. Inte förmana eller bli spritpolis. Tycka, samarbeta, locka fram sanningen genom att stillsamt berätta om baksidan, misären och berätta om allt som man missar; körkort är ett bra ex. Har du lust o ork så skriv pers. till mig. Det måste vara knark du menar. Och heroin det är ju motsatsen; Då sover man jämt. Man kan knappt stå på benen. Pupillerna är som knappnålshuvuden. Det är dyrt att gå på heroin. Jätte-dyrt och man blir snabbt beroende o inte så sällan prostituerar man sig. För man klarar inte av att bli kriminell som när man går på amfetamin. Då är man ju ”övervaken” och klarar ju att göra inbrott o annat än att gå på gatan…………..jag blir lite orolig över din situation, för den är den svåraste man kan hamna i….Hur gammal/ung är flickan din nu?? Vad du än gör så försök att bli av med sociala myndigheter. Hon kommer slå bakut om det blir TVÅNG. Går det inte att undvika så ska ni ha ett rejält ”snack” tillsammans. Men tänk på en sak: Gå inte på det hon säger. Hon lurar dig i alla lägen. De är bra på att tala så man tror på dem. Du gör rätt i att utgå i från att hon ljuger. Garanterat att du får skit för att du smyger och är misstänksam, men det är ju hennes försvar. Den bit som slagit klorna i henne kommer se dig som en fiende. Förhoppningsvis rider ni ut stormen. Hoppas att du kan prata med mig om det här. Hos mig kan det stanna privat………………………..Puss och Jätte- krammizen…

Kommentera

