Rädd för vardagen. Har jag gjort fel?

3 05 2009

Har levt som i en ond dröm en vecka. Har försökt i mitt sinne att lägga alla detaljer och känslor i olika fack så att jag kan hantera dom. Tar fram dom en och en och går igenom och gör upp en plan. För det behövs en plan nu. Plan för hur vårat liv här hemma ska fortsätta så att vi bägge kan vara nöjda och säkra med varandra. Just nu litar jag inte, inte alls. Har stenkoll på varje rörelse, varje samtal. Ska skaffa en säle. Känner att jag Måste ha gjort något fel någonstans under resan. Men hon säger Nej, det har du inte. Vad fan hände då? Varför? Om allt är bra här hemma kan man väl komma hem och prata om det som inte är bra, eller? Blir så ledsen…

Håll koll på era unga; prata, tjata, ring, kontrolera, va pinsam…det lönar sig.

Åtgärder

Information

4 responses

4 05 2009
ironiasblogg

Tillit kan vara svårt….har själv tonåringar och är döpinsam enligt dem..Tycker det är knepigt att man inte har samma insyn i deras liv/tankar/känslor

5 05 2009
blondie60

ironiasblogg; ja det gäller att vara ‘up to date’ s a s….jag är också lagom pinsam ibland, tror jag 🙂

5 05 2009
Mycket att stå i…. « Nu eller aldrig…

[…] Det har varit ett möte idag och det vart väl ganska så ok. Man känner bara att det är ju en själv i alla lägen som ska göra 100% bra och ifrån sig. Grejen är ju att jag tror att jag är nära den 100 gränsen […]

6 05 2009
Tessa

Det är FASEN inte LÄTT att vara tonåring i dag… och inte att vara förälder heller, jag är en pinsam sådan. Men jag tror ändå att hur pinsam man än är så kan man inte ha full koll eftersom man även vill att sina barn ska lära sig egenansvar och det är nog viktigt att veta att huvudsaken man som förälder gör allt man kan så kan man inte klandra sig för vad ens tonåringar gör i dumhet i bland. KRAM TILL DEJ!

Kommentera

