Turbulent år

16 05 2010

Jag kan helt lugnt konstatera att detta året har varit enormt turbulent. Inte minst med min hälsa. Fick besked i mitte av februari att tumören jag hade i livmordern hade vuxit sin dubbla storlek. Läkare bara pratade om remiss och vidare undersökning. Första sjukhuset tyckte det var för stort ‘ärende’ för dom men det andra skulle ta emot mig. Så bara några dagar senare vad det dax för alla sorters prover och fick höra att jag skulle få genomgå en operation före sommaren. Jag nästan glömde av hela händelsen.

Det var ju mycket annat som tyngde mig. Jag stog åter ensam med alla mina tankar och funderingar och fick inga svar. Jo, genom FB att du blivit sambo! Hur kan man med nått sånt bara någon vecka efter breaket? Och när jag stog inför att bli av med min ‘kvinnlighet’ ? Lögner och bedrägeri fattades inte i livet.

Det gick inte ens två veckor innan jag blev inringd, det blev en akuttid jag fick ta. Allting gick för snabbt, tok för snabbt. Jag hann inte få till mig vad som skulle hända och hur allt skulle bli efter ingreppet. Jag visste bara att livmorden skulle bort. Hade inte hunnit att vänja mig vid tanken. Tusen frågor hade jag. Fick inte många svar. Ett svar va ‘ man går in vaginalt och sen blir det en öppning in till buken….’

Tur att jag var hård drogad då för jag kommer ihåg hur chockad jag va och kunde se framför mig att i framtiden kunde spermierna nå min mun, typ ‘bakvägen’. Tur som var så funkar det ju inte riktigt så. Utan man blev ju igensydd. Vilket sköterskan inte berättade eller så kunde jag inte höra det för mina maddrömsliknande tankar om ‘öppen’ vagina.

Åtgärder

Information

3 responses

16 05 2010
ullis

Fy vilken jobbig tid du verkar ha haft din stackare! Hoppas att du får reda på mer fakta och att allt kommer lösa sig….

17 05 2010
lifesdesire

Hoppas allt löser sig till det bästa!

17 05 2010
Är min kvinnlighet borta? « Nu eller aldrig…

[…] min kvinnlighet borta? 17 05 2010 Som jag skrev i förra inlägget så kom ju min operation, hysterektomi, väldigt snabbt. Jag hann knappast reagera förän min […]

Kommentera

