Operationen

19 05 2010

Jag vill fortsätta lite på inlägget innan, om min hysterektomi. Som sagt så känner jag nu efteråt hur viktigt det är att få så mycket information som möjligt kring allt om operationen och livet efter den. Själva ingreppet på mig som gjordes vaginalt gick bra, fast tumören var stor. Fick efteråt träffa dom två kirurger som var med och det kändes bra.

Men jag kan ju säga att allt kändes inte bra. Som att vakna upp . Jag bara grät, grät, grät….. och alla trodde att jag hade ont men det hade jag inte. Jag grät för att mitt liv var över och jag var helt ensam. Så kändes det. Det att jag inte hade känsel i benen gjorde ju inte saken bätre! Och det var för att dom lade mig dåligt på britse. Hade ju diskbrott! Jag försökte säga det till narkossköterskan innan jag somnade men fick nog inte fram det för jag var rejält nerdrogad.

Skönt det att inte veta nått om vad som händer utan bara sväva….. Det sista innan operationen jag kommer ihåg var det när dom försökte sticka in en nål, stor som en orm, i mitt armveck  som var söndertrasat av en ambulans sköterska som inte fick till det. Då for jag i taket av smärta och hon fick ringa in hjälp. Dom tog nog den andra armen då eller foten….jag var i sjunde himlen då……

Åtgärder

Information

2 responses

20 05 2010
tina

Hej. Nu har jag läst och det är en hel del som ligger bakom orden. Du får gärna skriva av dig hos mig sen. Skriv, skriv och gråt ut. Du ska inte sitta ensam o inte känna att det finns runt omkring dig människor som bryr sig. Du är värdefull, med eller utan livmoder. Det tar tid, min vän, men när du lagt det värsta bakom dig, väntar en ny dörr att öppna. Ta den tid du behöver för att sörja, din identitet. Du är def. inte ensam, men det vet du redan……:-) ❤

29 05 2010
tina

Hoppas att du kommit upp till ytan igen, och kan andas. Önskar dig allt gott. Du kan höra av dig när du vill…Kram ❤

Kommentera

